Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah. Hargailah setiap detik dalam hidup kita..

Thursday, June 21, 2012

Seputar di Idrich, Akhirnya Aku Berhenti Kerja Juga

Views

Iqa da kje kat Idrich Marketing sdn bhd ni da hampir 7 bulan. Wow lamanya. Sebelum ni tak pernah rasanya iqa keje selama inin. Paling lama dalam 3 bulan je. Betapa sygnya iqa kepada Idrich ni kan. Seronok tau keje kat sini. Ada kwn2 yang best lak an. Bos saya tentunya sangat sporting. Dan kami semua sayang idrich ni. Tapi nak buat camne, segala kesulitan yang di alami tidak dapat di elakkan.


Sesebuah company ada naik dan turunnya. Walaupun bukan rezeki iqa di sini, maybe kat company lain rezeki iqa lebih meluas. Siapa tahu kan.. Teringat iqa masa mule2 dapat berita gembira yang iqa dapat kerja ini. Allhamdulillah, rezeki iqa. Betapa xcitednya. Dapat kwn baru (tapi syg, lelaki xda.. mwahaha)..


                          Inilah jawatan kosong yang di tampal. Sangat teruja melihat tawaran gaji yang di tawarkan. Actually saya mencari jwatan kosong di dalam akhbar metro.

           



                                  

                                Masing2 sedang menunggu giliran untuk di interview...





               open interview. Mulanya agak cuak juga kerana semua orang boleh melihat dan mendengar semasa kita di interview. Tapi lepas di interview rasa sgt seronok dan bangga kerana saya sangat yakin dengan diri saya. Memang saya dah jangka saya akan berjaya mendpt kerja ini. sebab saya dah buat yang terbaik.



Hari pertama berkerja. Chedeng tengah memberikan kami sedikit taklimat kepada kami tentang kerja kami. Rasa excited sangat,tak sabar untuk memulakan hari perkerjaan di sini. Kami sebagai pelatih barudi berikan 3 bulan percubaan sebelum diserap dan mendapatjawatan tetap Idrich ini








                  Dewan yang mulanya lengang menanti para ahli datang untuk mendegar talk..

                                         Kerusi2 tersebut menanti para teatamunya.





Setiap hari sabtu office iqa ada buat Talk. So ramailah yang akan dtg untuk mendengar talk. Ada juga yang membawa upline sendiri. Yang penting makanan semua free ok.





Rmai betul yang datang smpai kerusi di dalam dewan yang dapat menampung kira-kira 150 orang tidak mencukupi.Sambutan yang di berikan agak memberansangkan..





Selepas penat mendengar talk, para tetamu di jemput untuk menikmati hidangan yang di sediakn. Kami sebagai staff perlu meberikan layanan yang terbaik untk ahli2 n bakal ahli2 Idrich.




 Sambil makan n minum para upline akan memberi sedikit taklimat kepada downline mereka jika ada yang berminat dan ingin menyertai Idrich ini..



Idrich juga ada menyediakn pakej umrah kepada para ahlinya. Sesiapa yang ingin menjadi ahli perlu membayar yuran pendaftaran sebanyak rm1100 sahaja bakal melayakkan anda pergi umrah dengan hanya membayar rm3450. Anda hanya perlu membayar separuh sahaja dari jumlah yang sebenar.  Yang separuh lagi di tanggung oleh company Idrich Marketing.



                                                          

                                       

                                      



Sempat mengambil gambar sebelum berangkatke tanah suci mekah. Ini adalah kumpulan yang pertama yangmenunaikan umrah.






Memohon kehadrat ilahi agar perjalanan ke tanah suci nanti diberkati. Selamat pergi n selamat sampai.













                                                     


                                 Selain pakej umrah, Idrich juga ada menganjurkan kursus Triple T..


                                         


Kak aida sedang sibuk menguruskan para perserta yang imgin menyertai kursus Triple T.




                                  


        Sesi taklimat yang di adakan untuk mencari bakal trainer yang berjiwa blue ocean strategy..




Itulah sedikit sebanyak aktiviti yang yang di anjurkan oleh company iqa. Pasti iqa akan merindui saat2 berkerja disini. Merindui semua kwn2 yang sporting dan giler2. Mungkin akan ada yang bertahan disini. Mungkin ada juga yang seperti iqa. Ingin mencari pengalaman di tempat lain. Mana lah tahu rezeki iqa di tempat lain amat cerah sekali. Itu semu kita tidak tahu, Allah yang menentukan segalanya. Papepun iqa sangat seronok berkerja disini. Banyak pengalaman yang telah di curahkan kpada kami. Harapan Iqa semoga Idrich nie akan success dan terus maju..








Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Iqa!Like Kalau Suka!

0 Gadis & Teruna Yang Sudi Komen Blog Iqa:

Copyright@Segala Yang Tercatat Adalah Hak Milik Iqa Zulaika