Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah. Hargailah setiap detik dalam hidup kita..

Wednesday, August 21, 2013

SANA SINI RAYA

Views
                                                                                         


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasih..

Pada malam isnin yang lepas si dia ajak Iqa beraya kat umah member2 dia kat Air Tawar. Mule2 macam segan. Tapi bile pikir bab makan, takkan nak tolak kan? Bak kata pepatah orang dulu2, ''rezeki jangan di tolak, musuh jangan di cari'. Ye idak?? Hehehe. Tahun nie 1st time kita owang raya bersame as a couple. So we decide kaler pada tahun ini adalah hijau turqoise. Nak sedondon la katakan. Baru nampak suweet kan. Badan masing2 comel gitu. Ha ha ha..

 Mule2 ingat nak ambil gambar berdua. Sebab pakai baju sedondon kan. Tapi aku macam malu je. Kalau korang tengok gambar aku kat fb,  tak pernah pun ada gambar aku berdua dengan si dia tu ha. Dalam henpon pun tak da okeyh. Sebab aku kan malu kure2. Teringin jugak nak mengabdikan gambar kami bersama2, taip belum sampai masanya kot. Bapak teruk kan. Awak jangan ler mara syg erk. Nanti kalau saya da bersedia, kita amik la gambar sme2 k. Biar satu malaya tengok gambar kita bersme. Bapak poyo! Ha ha ha..
                                                                             
Ini nama dia kaq Farra. Dia satu opismate dgn my syg. Aku sorang je orang asing kat situ yang tak tau  malu ikot dorang pegi rumah terbuka. Tak kisah pun kan. Dah orang ajak, mak ikot je. Hehehe.. Dalam byk2 dak Tmpoint tu yang paling baik kaq farra la . Nak tau sebab apa? Agguk kepala dulu! Hehehe. Sebab kaq Farra pernah ajak aku berbuke puasa kat umah dia. Dia siap masak lagi untuk aku. Terharu beb. Nangis sikit sampai kuar hingus. Tak senonoh haku nie!Hahaha.. Aku pun pernah tito umah dia. Aku anggap dia macam kakaq aku. Aku mana ada kakaq. Kesian kan.




Nie sume opismate dia. Masa nie dekat rumah yus. Lelaki yang pkai spek kat sebelah aku tu ha. Single lagi tu. Ada yang berkenan x?? Nanti aku rekemen kat dia. Hahaha.. Dorang ni banyak cakap ok!. Aku je yang terkelu bile dengar dorang cakap.Kadang2 tak paham apa yang dorang gelakkan. Tapi aku pun ketawa n senyum je. Dorang mmg happening la. Tapi aku still dengan malu kure2 aku. Maybe kalau dah kenal rapat boley masuk kepala kot. Sebab aku nie pun gile2 jugak. Sebab benda yang tak lawak pun aku akan ketawa.






Budak Tmpoint nie kebanyakkan bunga je. Daunnya 3 orang je. ( mean lelaki). Suke la tu orang baju turqoise tu di kelilingi oleh bunga yang mekar2. Sampai senyum nampk gigi cik abang mucuk kita tu ha. 



Lepas da abis makan sume kan terus buat marhaban. Aku dengan marhaban nie kekok sikit. Sebab di besarkan di KL kan. So aku rasa gembira la bile ada marhaban nie. 1st time tu. Rasa eksited gile. Lain kali ajak ler kita marhaban lagi ok! Kita suka sangat. 

Yang paling tak leh blah kunci tertinggal dalam bilik. Mean aku tak boleh masuk dalam rumah la. Masa tu da pukol 11 malam. Nak ke tak nak, aku kena call puan rumah la nak pinjam kunci spare. Ganggu dia lak tengah malam bute. Puan rumah macam bengang. Tak kisah la, asalkan boley tito atas tilam angry bird kita. Makcik tu siap pesan lagi, '' lain kali kalau tertinggal lagi kuncinya tito kat luar lah nampaknya''. Aku cume mampu ketawa. Maybe dia gurau je kot. Takkan la dia sanggup nak biarkan aku tito kat luar. Kalau titew kena culik cmne. Sape nak tanggunjwb? Aiyok.. Hahaha..

Next raya adalah pada hari sabtu n ahad. Pergi umah dorang semua. Tengok lah kalau rajin ok. Kalau tak pergi kang, merajok lah si dia tu ha. Nanti dia buat muka duckface, muncung tujuh inci. Mesti buruk kan?? Jangan mare my sayang. Thanks bab sudi baca entry Iqa.. Love u all...


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Iqa!Like Kalau Suka!

0 Gadis & Teruna Yang Sudi Komen Blog Iqa:

Copyright@Segala Yang Tercatat Adalah Hak Milik Iqa Zulaika